lørdag 10. oktober 2015

Loppis

Nå på høsten er det tid for loppemarkeder og det florerer av dem her i Oslo. Jeg har omsider lært at det gjelder å være opp om morgenen å være der når det åpner for å finne de gode funnene.

Dagens loppis var like i nærheten av der jeg bord, på Vålerenga skole. Min samboer er ikke overbegeistret for "gamle bestemor-ting" som han kaller det så det er alltid en risko for at det ikke får innpass her hjemme.

En Thonetinspirert gyngestol (jeg hadde en lite håp om var ekte) var kjøp nr. 1.  Denne går nok dessverre rett ut på finn da samboeren ikke godtok den og plassen strengt talt er for liten i leiligheten.





Deretter ble det en retur tilbake til loppiset hvor jeg kjøpte disse herlige salongbordbena (og satte igjen bordplaten). På disse skal jeg feste en bordplate fra Ikea av typen Lack.



God loppishøst!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar