tirsdag 22. januar 2013

Flere trender for 2013


Med en egenstyrt timeplan blir gjerne morgentimene ekstra lange og jeg tilbringer mer tid foran ”God Morgen Norge” og får med meg tips og triks om kosthold, helse, mote og ikke minst noen kjappe innslag om interiør. Og det kan tydeligvis ikke bli understreket nok, LILLA er årets farge. Den er overalt hvor man leser og hører om interiør og året 2013. Jeg har tidligere presentert min favoritt av lillanyansene, Indigo, i tidligere innslag, men det kommer også flere dusere varianter utover våren. Generelt vil man finne pastellvariantene av trendfargene når våren nærmer seg og man vil ha mer lys inn i stuen.



Det har vært sagt at hvitt er helt ut av bildet i den kommende tiden, men dette er nok ikke helt sant. Det kan fortsatt være fint å bruke den hvite veggen som base for andre sterkere farger, som for eksempel neon, dersom man ikke ønsker å endre farger og tapet altfor ofte.



Smaragdgrønn er en annen trendfarge. Denne fargen gir et sprekt innslag, samtidig som den kan være varm og rolig. Jeg vil anbefale å være forsiktig med å farge store flater i denne fargen, dersom du ikke har erfaring med dette og heller gå for innslag i smaragdgrønn.



Som tidligere holder vi fast på naturtrenden. Treflater vil være å finne, både som glatte og røffere overflater. I tillegg ser jeg at mange nye naturinspirerte tapeter og farger som forblir i trendbildet.  Fuglene vil være med oss videre på tapet og tekstiler. Jeg liker spesielt innslaget av naturlige fjær.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar