søndag 27. januar 2013

Vidundermiddel

Hei igjen dere.

Dette er opprinnelig en blogg som fokuserer på interiørtrender og ideer, men jeg må bare dele dette tipset for å få bort fuktmerker på møbler.

Jeg gikk nylig til skaffe av et eldre, brukt, Rastad & Relling spisebord i teak. Bordet er oprinnelig fra 50-60-tallet og jeg falt pladask for det da jeg så det, til tross for noen bruks og vannmerker. Men etter leting etter en måte å få fjernet merkene på nettet fant jeg løsningen.

Spisebordet mitt fra Rastad og Reilling


Jeg forsøkte først, etter tips, å "stryke ut" fukten fra bordet med kjøkkenpapir mellom bord og strykejern for å absorbere vannet, men dette funket ikke.

Derimot, det enkle tipset om å lage en blanding av olivenolje og eddik å gni på fungerte strålende.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar